Skip Navigation LinksKICS > Sport Vlaanderen > VTS-redactioneel

VTS-redactioneel

​​​​​​​​​​De sport evolueert snel. Er zijn regelmatig nieuwe ontwikkelingen, visies en inzichten. VTS-redactioneel houdt je op de hoogte van actuele wetenschappelijke knowhow in de sport(kaderopleiding).

Elk kwartaal vind je op VTS-redactioneel drie nieuwe artikels, geschreven onder redactie en verantwoordelijkheid van de universitaire opleidingsinstituten L.O. van de KU Leuven, UGent en VUB. Een ruim gamma van thema's komt aan bod. Zo kan iedereen die aan de slag is in de sport, zijn gading vinden.

De artikels kun je gratis downloaden voor eigen gebruik. Een papieren versie wordt niet opgestuurd. Voor bijkomende informatie kun je terecht op redactievts@sport.vlaanderen. Vermeld steeds je naam en telefoonnummer.

 

 

Hoe de wetenschap ertoe heeft bijgedragen dat atleten met een verstandelijke beperking opnieuw kunnen deelnemen aan de Paralympische Spelen.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/170101_Classificatie_Paralympische_Spelen.pdfHoe de wetenschap ertoe heeft bijgedragen dat atleten met een verstandelijke beperking opnieuw kunnen deelnemen aan de Paralympische Spelen.GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument15/01/2017 23:00:00
(Pre)hydratatie analyse in teamsporten: een veldstudiehttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/170101_Prehydradatie-analyse_in_teamsporten.pdf(Pre)hydratatie analyse in teamsporten: een veldstudieGP0|#6d767666-5289-47bb-9364-b9ff32ec65e8;L0|#06d767666-5289-47bb-9364-b9ff32ec65e8|Universiteit Gent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument15/01/2017 23:00:00
Succes in Rio 2016 … Resultaat van een succesvol topsportbeleid?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/161001_VUB31_Topsportbeleid_na_os_rio.pdfSucces in Rio 2016 … Resultaat van een succesvol topsportbeleid?GP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2016 22:00:00
De validiteit van de nieuwe generatie sporthorloges tijdens verschillende graden van inspanning http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/161001_KUL31_De_validiteit_van_de_nieuwe_generatie_sporthorloges_tijdens_inspanning.pdfDe validiteit van de nieuwe generatie sporthorloges tijdens verschillende graden van inspanning GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2016 22:00:00
Eetstoonissen in de sport: wat kan je als coach doen?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160701_UG30_ES_in_Sport.pdfEetstoonissen in de sport: wat kan je als coach doen?GP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2016 22:00:00
De effecten van mentale vermoeidheid op fysieke prestatiehttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160701_VUB30_Effecten_mentale_vermoeidheid_op_fysieke_prestatie.pdfDe effecten van mentale vermoeidheid op fysieke prestatieGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2016 22:00:00
Taakspecifieke oefeningen zijn doeltreffender dan geïsoleerde krachtoefeningen voor valpreventie bij ouderenhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160701_KUL30_Taakspecifieke_oefeningen_doeltreffender_dan_geisoleerde_krachtoefeningen_voor_valpreventie_bij_ouderen.pdfTaakspecifieke oefeningen zijn doeltreffender dan geïsoleerde krachtoefeningen voor valpreventie bij ouderenGP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2016 22:00:00
Pieken in fysieke belasting: de oorzaak van overbelastingsblessures in het voetbal?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160401_KUL29_Pieken_in_fysieke_belasting-oorzaak_van_overbelastingsblessures_in_voetbal.pdfPieken in fysieke belasting: de oorzaak van overbelastingsblessures in het voetbal?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2016 22:00:00
Bepalen van het profiel van jonge beloftevolle vrouwelijke kunstschaatsershttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160401_UG29_Bepalen_van_profiel_van_jonge_beloftevolle_vrouwelijke_kunstschaatsers.pdfBepalen van het profiel van jonge beloftevolle vrouwelijke kunstschaatsersGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2016 22:00:00
3D bewegingsanalyse van de volleybal aanvalsbeweginghttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160401_VUB29_3D_bewegingsanalyse_aanvalsbeweging_volleybal.pdf3D bewegingsanalyse van de volleybal aanvalsbewegingGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2016 22:00:00
Balanstraining: de invloed van voetoriëntatie en type ondergrond op spieractivering rond het enkelgewrichthttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160101_UG28_Balanstraining.pdfBalanstraining: de invloed van voetoriëntatie en type ondergrond op spieractivering rond het enkelgewrichtGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2015 23:00:00
Onderzoek naar de haalbaarheid van een spronglandingstrainingprogramma van drie maanden bij basketbalspelers.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160101_VUB28_Letselpreventie_spronglanding.pdfOnderzoek naar de haalbaarheid van een spronglandingstrainingprogramma van drie maanden bij basketbalspelers.GP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2015 23:00:00
Train the brain: een onderbelicht concept in relatie tot knie- en enkelblessureshttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/160101_KUL28_Train_the_brain.pdfTrain the brain: een onderbelicht concept in relatie tot knie- en enkelblessuresGP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2015 23:00:00
Progressie & motivatie bij jonge sporters: hoe draagt de coach bij?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/151001-KUL27_Progressie_en_motivatie_bij_jonge_sporters-hoe_draagt_de_coach_bij.pdfProgressie & motivatie bij jonge sporters: hoe draagt de coach bij?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2015 22:00:00
Visueel gedrag bij alpine slalom skiërs: beginners vs. expertenhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/151001-UG27_Visueel_gedrag_bij_alpine_slalom_skiërs-beginners vs. experten.pdfVisueel gedrag bij alpine slalom skiërs: beginners vs. expertenGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2015 22:00:00
Redenen van drop-out in de sport. Volleybal als case study.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/151001-VUB27_Redenen_van_drop-out_in_de_sport_volleybal.pdfRedenen van drop-out in de sport. Volleybal als case study.GP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2015 22:00:00
Power in de sport: een stap terug in de theorie, een stap vooruit in de praktijkhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150701_KUL26_Power_in_de_sport.pdfPower in de sport: een stap terug in de theorie, een stap vooruit in de praktijkGP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2015 22:00:00
Sportletselpreventie bij bachelor studenten Lichamelijke Opvoedinghttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150701_UG26_Sportletselpreventie_bij_bachelor_studenten_LO.pdfSportletselpreventie bij bachelor studenten Lichamelijke OpvoedingGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2015 22:00:00
Spierhypertrofie bij ouderen: is krachttraining aan hoge belastingen noodzakelijk?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150104_KUL25_Spierhypertrofie.pdfSpierhypertrofie bij ouderen: is krachttraining aan hoge belastingen noodzakelijk?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument3/01/2015 23:00:00
Samenwerken rond sport: waarom en hoe?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150104_UG25_Samenwerken_rond_sport.pdfSamenwerken rond sport: waarom en hoe?GP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument3/01/2015 23:00:00
3D bewegingsanalyse van een standworp met aanloop bij handbal: genderverschillen in werptechniekhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150101_VUB24_3D_bewegingsanalyse_van_een_standworp_met_aanloop_bij_handbal.pdf3D bewegingsanalyse van een standworp met aanloop bij handbal: genderverschillen in werptechniekGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2014 23:00:00
Belasting van de ademhalingsspieren en lage rugpijn: wat is het effect van inspiratoire spiertraining?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150101_KUL24_Lage_rugpijn.pdfBelasting van de ademhalingsspieren en lage rugpijn: wat is het effect van inspiratoire spiertraining?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2014 23:00:00
Biceps femoris en semitendinosus: ploeggenoten of tegenstanders?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/150101_UG24_Biceps_femoris_en_semitendinosus.pdfBiceps femoris en semitendinosus: ploeggenoten of tegenstanders?GP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2014 23:00:00
Ethisch verantwoord begeleiden van de (jeugd)sporter en het stimuleren van prosociaal gedrag.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/141001_VUB23_Ethisch_verantwoord_begeleiden_van_de_jeugdsporter.pdfEthisch verantwoord begeleiden van de (jeugd)sporter en het stimuleren van prosociaal gedrag.GP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2014 22:00:00
Repetitieve training: nog steeds de gouden standaard?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/141001_KUL23_Contextuele_interferentie.pdfRepetitieve training: nog steeds de gouden standaard?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2014 22:00:00
Het Vlaams Sportkompas: een generieke testbatterij voor talentdetectie, -identificatie en -oriëntatiehttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/141001_UG23_Het_Vlaams_Sportkompas_artikel.pdfHet Vlaams Sportkompas: een generieke testbatterij voor talentdetectie, -identificatie en -oriëntatieGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2014 22:00:00
De Yo-Yo IR1 bij elite jeugdvoetballers in de puberteit: een longitudinale studiehttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140701_UG22_YoYo_IR1_bij_elite_jeugdvoetballers.pdfDe Yo-Yo IR1 bij elite jeugdvoetballers in de puberteit: een longitudinale studieGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2014 22:00:00
Sprint interval training op hoogte: voordelig voor prestatie in teamsportcompetities?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140701_KUL22_Sprint_interval_training_op_hoogte.pdfSprint interval training op hoogte: voordelig voor prestatie in teamsportcompetities?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2014 22:00:00
Fietsen met of zonder lage rugpijn: maakt het uit hoe je zit?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140401_KUL21_Lage_rugpijn_bij_fietsers.pdfFietsen met of zonder lage rugpijn: maakt het uit hoe je zit?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2014 22:00:00
Energieverbruik bij beginnende skiërs en snowboardershttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140401_VUB21_Energieverbruik_beginnende_skiërs_en_snowboarders.pdfEnergieverbruik bij beginnende skiërs en snowboardersGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2014 22:00:00
Don’t fix it: de risico’s van matchfixing in sportclubshttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140401_UG21_Matchfixing.pdfDon’t fix it: de risico’s van matchfixing in sportclubsGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2014 22:00:00
Creatine als voedingssupplement bij sportershttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140101_VUB20_Creatine_als_voedingssupplement_bij_sporters.pdfCreatine als voedingssupplement bij sportersGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2013 23:00:00
Een grote gestalte en spronghoogte zijn belangrijke attributen voor vrouwelijke volleybalspeelsters, maar coördinatie is een échte sleutel tot succes.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140101_UG20_Talentdetectie_volleybal.pdfEen grote gestalte en spronghoogte zijn belangrijke attributen voor vrouwelijke volleybalspeelsters, maar coördinatie is een échte sleutel tot succes.GP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2013 23:00:00
Is de prestatie op hoogte genetisch bepaald?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/140101_KUL20_Is_de_prestatie_op_hoogte_genetisch_bepaald.pdfIs de prestatie op hoogte genetisch bepaald?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2013 23:00:00
Gebruik van vermogensmeters binnen het wielrennen en triatlon: zin of onzin?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/131001_KUL19_Gebruik_van_vermogensmeters_binnen_het_wielrennen_en_triatlon.pdfGebruik van vermogensmeters binnen het wielrennen en triatlon: zin of onzin?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2013 22:00:00
Geboren sprinter of duurloper? Kijk in de spieren!http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/131001_UG19_Spiervezeltypering.pdfGeboren sprinter of duurloper? Kijk in de spieren!GP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2013 22:00:00
De invloed van groeisnelheid op de stikstofbalans bij adolescente sprintershttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/131001_VUB19_De_invloed_van_groeisnelheid_op_de_stikstofbalans_bij_adolescente_sprinters.pdfDe invloed van groeisnelheid op de stikstofbalans bij adolescente sprintersGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2013 22:00:00
De aanvoerdersband – Altijd aan de sterkste arm?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130701_KUL18_De_aanvoerdersband-Altijd_aan_de_sterkste_arm.pdfDe aanvoerdersband – Altijd aan de sterkste arm?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2013 22:00:00
Moetivatie of motivatie? De motiverende rol van de trainerhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130701_UG18_Moetivatie_of_motivatie-De_motiverende_rol_van_de_trainer.pdfMoetivatie of motivatie? De motiverende rol van de trainerGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2013 22:00:00
Het effect van verschillende herstelmethoden op de fietsprestatie en pacing strategie in de warmte.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130701_VUB18_Effect_van_verschillende_herstelmethoden_op_fietsprestatie_en_pacing_strategie_in_de_warmte.pdfHet effect van verschillende herstelmethoden op de fietsprestatie en pacing strategie in de warmte.GP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2013 22:00:00
Ethische codes in Vlaamse sportclubs en de rol van de trainerhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130401_UG17_Ethische_codes.pdfEthische codes in Vlaamse sportclubs en de rol van de trainerGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2013 22:00:00
Alternatieve oefenmethoden om reanimatie aan te leren in secundaire scholenhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130401_VUB17_Alternatieve_oefenmethoden_om_reanimatie_aan_te_leren_in_secundaire_scholen.pdfAlternatieve oefenmethoden om reanimatie aan te leren in secundaire scholenGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/03/2013 22:00:00
Een tekort aan zuurstof: effect op spiermassa?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130101_KUL16_Een_tekort_aan_zuurstof-effect_op_spiermassa.pdfEen tekort aan zuurstof: effect op spiermassa?GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2012 23:00:00
Talentdetectie, -identificatie, -transfer en -ontwikkeling als basis voor de sportieve omkadering binnen rugby Sevenshttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130101_UG16_Rugby_Sevens.pdfTalentdetectie, -identificatie, -transfer en -ontwikkeling als basis voor de sportieve omkadering binnen rugby SevensGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2012 23:00:00
Incidentie, risicofactoren en preventie van loopgerelateerde letsels bij lange afstandslopers: een systematische review.http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/130101_VUB16_Incidentie_risicofactoren_en_preventie_van_loopgerelateerde_letsels_bij_lange_afstandslopers.pdfIncidentie, risicofactoren en preventie van loopgerelateerde letsels bij lange afstandslopers: een systematische review.GP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument31/12/2012 23:00:00
Voorste kruisbandletsels: beter voorkomen dan genezen!http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/121001_KUL15_VKBletsels_beter_voorkomen_dan_genezen.pdfVoorste kruisbandletsels: beter voorkomen dan genezen!GP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2012 22:00:00
Waarom we liever tegen de wijzers van de klok in lopenhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/121001_UG15_Waarom_we_liever_tegen_de_wijzers_van_de_klok_in_lopen.pdfWaarom we liever tegen de wijzers van de klok in lopenGP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2012 22:00:00
Een exploratieve studie naar de prestatiebepalende factoren in het paardrijden: een benchmarkstudie tussen Vlaanderen en Nederlandhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/121001_VUB15_Een_exploratieve_studie_naar_de_prestatiebepalende_factoren_in_het_paardrijden.pdfEen exploratieve studie naar de prestatiebepalende factoren in het paardrijden: een benchmarkstudie tussen Vlaanderen en NederlandGP0|#9fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2;L0|#09fc7edb7-221c-469e-9722-d9d536c7fac2|Vrije Universiteit Brussel;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/09/2012 22:00:00
Trainingen sturen vanuit het labo en op het veldhttp://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/120701_KUL14_Trainingen_sturen_vanuit_het_labo_en_op_het_veld.pdfTrainingen sturen vanuit het labo en op het veldGP0|#27957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf;L0|#027957197-d878-4b93-9d34-792e2ae25cbf|KU Leuven;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2012 22:00:00
Hoe ‘lezen’ de topvolleyballers het spel van de tegenstander?http://www.bloso-kics.be/Bloso/Gedeelde documenten/VTS-redactioneel/120701_UG14_Hoe_'lezen'_de_topvolleyballers_het_spel_van_de_tegenstander.pdfHoe ‘lezen’ de topvolleyballers het spel van de tegenstander?GP0|#d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390;L0|#0d929ebee-586b-4587-9257-d0d24c9cc390|UGent;GTSet|#54061944-32f0-448f-b868-066027318c56Kennisdocument30/06/2012 22:00:00